Livit, Nederlands marktleider in orthopedische hulpmiddelen
Livit, Nederlands marktleider in orthopedische hulpmiddelen, versterkte zijn digitale aanwezigheid en merkbeleving. De eerste stap in de samenwerking was het aanscherpen van de identity guide. Vervolgens werkte ik het responsive interactie en visueel ontwerp uit voor de website. De opzet was wat ruimer dan bij doorsnee-websites. Dit was de nieuwe norm, web 3.0 voor de insiders. Scrollen werd niet meer als probleem gezien, mede dankzij de iPads, waardoor er veel meer ruimte en rust kon worden gecreëerd op de pagina’s. Dit had als gevolg dat er minder ‘impulsen’ per scherm zichtbaar waren, waardoor de site als rustig en overzichtelijk werd ervaren. Dit streven trok ik uiteraard door in het visueel ontwerp. Er stonden ook nooit meer dan drie kolommen naast elkaar. De standaard related items kwamen daarmee te vervallen. De hiërarchie werd daarmee meer verticaal. Om het overzicht van alle producten duidelijker te maken, hadden we hiervoor een aparte pagina opgemaakt. Hierdoor hoefde dit onderscheid niet via het hoofdmenu te gebeuren en was het een no-brainer voor de nieuwe bezoeker. Op de homepage stonden de belangrijkste productgroepen duidelijk aangegeven. Daaronder – als een soort van vangnet – stond een blok met “waar heeft u last van”.Project Info
Categorie:
Motion, UI/UX Design, Branding
Lokatie:
Amsterdam
Software:
Adobe Photoshop,
After Effects, Illustrator
Datum:
12-december-2018
Klant:
Livit